o nas #

Cele

Grupa ZPR Media to specjalista w dostarczaniu szeroko rozumianej rozrywki, informacji i porad. Obracamy się w ramach wszystkich dostępnych mediów (prasa, radio, internet, telewizja), dzięki czemu nasza oferta merytoryczna dociera do osób o różnych zwyczajach konsumpcji contentu. Rozwijamy zarówno marki ze swojego portfolio, jak i usługi dla szeroko rozumianego biznesu, w tym m.in. produkcję telewizyjną. Jesteśmy niekwestionowanym liderem także jeśli chodzi o sieci radiowe czy eventy – stawiamy na bezpośredni kontakt z odbiorcami, realizując cieszące się uznaniem wydarzenia: imprezy, konferencje, szkolenia czy plebiscyty.
Partnerzy biznesowi Grupy ZPR Media mogą korzystać z różnorodnych i wielowymiarowych wariantów współpracy, pozwalających jak najlepiej zaspokajać ich oczekiwania. Media należące do Grupy zapewniają skuteczne i przyjazne dotarcie z przekazem reklamowym do obecnych oraz potencjalnych klientów.

Opis grupy zpr media

Grupa ZPR Media to jedna z najdynamiczniej rozwijających się grup mediowych w Polsce. Znajduje się w gronie największych wydawców prasowych, nadawców radiowych, właścicieli serwisów internetowych, prowadząc równolegle działalność eventową oraz oferując skrojone na miarę usługi dla biznesu.

Do Grupy ZPR Media należą: gazeta codzienna „Super Express”, a także magazyny o tematyce wnętrzarskiej i budowlanej, w tym miesięcznik „Murator”, będący jednym ze sztandarowych tytułów Grupy. Od ponad 30 lat pismo to jest niekwestionowanym liderem na rynku prasy budowlanej. Dzięki sile „Muratora” udało się powołać do życia działające z sukcesem marki towarzyszące: kolekcję projektów domów i budynków usługowych oraz gospodarczych (Projekty Gotowe), a także Murator FINANSE, zajmujące się pośrednictwem finansowym. W portfolio wydawnictwa znajdują się ponadto miesięczniki: „Dobre Wnętrze”, „M jak Mieszkanie” i „Moje Mieszkanie”. Wszystkie trzy mają łącznie najwyższą sprzedaż w segmencie pism wnętrzarskich, co umacnia pozycję Grupy jako specjalisty w dziedzinie urządzania wnętrz. Listę miesięczników zamyka „Architektura-murator” – największy w Polsce magazyn adresowany do praktyków oraz miłośników architektury, inicjator ważnych dla branży przedsięwzięć. Jeśli chodzi o print, Grupa ZPR Media to także informatory odpowiadające na potrzeby profesjonalistów z branży budowlanej i instalacyjnej, a także Wydawnictwo Harde, specjalizujące się w literaturze dokumentalnej, hobbystycznej i obyczajowej.

Grupa ZPR Media nieustannie inwestuje w rozwój nowych technologii. Zarządza serwisami internetowymi skierowanymi do odbiorców indywidualnych i profesjonalistów, a także prowadzi projekty e-commerce. Z liczbą ponad 15 milionów użytkowników jest w czołówce polskich wydawców (Mediapanel, grudzień 2020). Ale to nie wszystko. Obok internetu Grupa mocno stawia również na radio, kierując swoją ofertę do szerokiego grona odbiorców. Lider pod względem słuchalności wśród młodzieży – Radio ESKA – to największa sieć lokalnych rozgłośni, nadająca w 43 miastach Polski. Dostępne w 20 miastach jest z kolei ponadregionalne Radio VOX FM, które prezentuje szeroko rozumianą muzykę taneczną. Wyłącznie polskie piosenki gra Radio WAWA (stacji można słuchać w 14 miastach Polski), muzykę rockową – Warszawskie Radio ESKA, natomiast Radio Plus to sieć diecezjalnych rozgłośni lokalnych (projekt prowadzony wspólnie ze spółką Eurozet).

Grupa pracuje na swoją renomę wszechstronnego podmiotu mediowego także dzięki produkcjom telewizyjnym i komercyjnym. Jako ZPR Media realizuje projekty rozmaitego kalibru i dla szerokiego grona klientów: stacji telewizyjnych, serwisów streamingowych czy innych mediów. Specjalizuje się w tworzeniu treści wideo: reklam, branded contentu, programów telewizyjnych, bilbordów sponsorskich, a także eventów, konferencji online czy podcastów. Do dyspozycji klientów i samej Grupy jest profesjonalne studio TV, oferujące dodatkowo wynajem sprzętu.

W ramach Grupy działają ponadto dwie wytwórnie muzyczne: Lemon Records i ZPR Records, natomiast jako ZPR Muzyka firma zajmuje się dystrybucją materiałów audio oraz wideo do popularnych platform cyfrowych.

Zważywszy na szeroko zakrojony profil działalności oraz rozbudowane kompetencje pracowników w wielu dziedzinach, Grupa z sukcesem świadczy usługi dla biznesu. Instytut Badań Pollster zajmuje się internetowymi badaniami ilościowymi, będąc jednym z głównych dostawców w tym obszarze na polskim rynku. Z kolei funkcjonujący od 1997 roku internetowy dom mediowy IDMnet specjalizuje się w realizacji kompleksowych działań z zakresu marketingu internetowego. Monetyzuje powierzchnie reklamowe w modelu Programmatic oraz realizuje kampanie Performance, rozliczając się z klientami za efekt.

Organizowane przez Grupę imprezy, konferencje, szkolenia czy plebiscyty cieszą się uznaniem i niesłabnącą popularnością, tym samym dopełniając wachlarz oferowanych przez firmę usług. Wśród najważniejszych inicjatyw trzeba wymienić Debaty z Super Biznesem, podczas których zaproszeni goście poruszają zagadnienia istotne z punktu widzenia przedsiębiorców. Za działalność przynoszącą korzyści polskiej gospodarce Grupa przyznaje ponadto prestiżowe Złote Laury Super Biznesu. Nagrodę tę ustanowiono w 2014 roku, a jej wręczenie odbywa się co roku podczas uroczystej gali. Do najstarszych wydarzeń organizowanych przez Grupę należy plebiscyt na najbardziej wartościowe realizacje w Polsce od przełomu 1989 roku. Mowa oczywiście o konkursie Życie w Architekturze, którego początki sięgają 1995 roku. Rok 2020 to z kolei debiut konferencji WELL-BEING DESIGN, poświęconej dobrostanowi fizycznemu i emocjonalnemu użytkowników. Impreza odbyła się online i potwierdziła siłę wnętrzarskich marek Grupy.

Więcej

OSOBY ZARZĄDZAJĄCE OBSZARAMI BIZNESOWYMI

internet, radio, prasa, b2b, eventy

Katarzyna Białek

zarządza projektami mediowymi w Grupie ZPR Media: radio, prasa, internet

Więcej

prezes zarządu Time SA
prezes zarządu Radia ESKA SA
wiceprezes zarządu IDMnet SA
wiceprezes zarządu Totalbet Zakłady Bukmacherskie Sp. z o.o.
członek rad nadzorczych Supermedia i Porozumienie Radiowe Plus

Jako dyrektor generalna Time SA odpowiada za całościową strategię rozwoju spółki, natomiast w ramach zarządów poszczególnych spółek mediowych – za współpracę i rozwój na poziomie Grupy ZPR Media.
Z firmą związana jest od 1997 roku. W 2006 roku została wiceprezesem zarządu IDMnet SA. Trzy lata później weszła do zarządu Wydawnictwa MURATOR i objęła funkcję dyrektor zarządzającej. Od 2010 roku była wiceprezesem zarządu Time SA, następnie została wiceprezesem Murator SA (ZPR Media SA – rezygnacja w 2017 roku). Od 2017 roku jest prezesem zarządu Time SA. W maju 2020 roku została również prezesem zarządu Radia ESKA SA.

 

internet, b2b, technologia, e-commerce

Michał Hejka

odpowiada za rozwój nowych modeli i kanałów monetyzacji oraz rozwój analityczno-contentowy w zakresie nowych mediów

Więcej

prezes zarządu IDMnet SA
prezes zarządu Accorp Sp. z o.o.
wiceprezes zarządu Time SA

Do Grupy ZPR Media dołączył w 2007 roku jako research manager w Time SA. Rok później objął w IDMnet SA stanowisko dyrektora ds. badan i rozwoju, a następnie dyrektora operacyjnego. W latach 2010–2013 – jako prezes zarządu – koordynował rozwój spółek Afilo i AdAction, równolegle współtworząc Broker TV. Od 2013 roku pełnił funkcję wiceprezesa zarządu IDMnet, a w czerwcu 2017 roku został jego prezesem. Jest odpowiedzialny za proces restrukturyzacji IDMnet – spółki, która po zakończeniu działalności brokerskiej w obszarze telewizji skupiła się na ofercie internetowej, a w szczególności na rynku programmatic i performance. Od czerwca 2017 pełni równolegle funkcję prezesa spółki Accorp, w ramach której działa Instytut Badawczy Pollster i która rozwija kompetencje w obszarze tzw. big (smart) data oraz DMP.
W kwietniu 2020 roku powołano go na stanowisko wiceprezesa Time SA. Do jego głównych zadań należy m.in. integracja kompetencji Time, IDMnet oraz Accorp. Celem tych działań jest budowa kompleksowej oferty zarówno w zakresie mediów tradycyjnych, jak i nowoczesnych rozwiązań czy usług B2B.
Jest absolwentem Politechniki Wrocławskiej, kierunek zarządzanie i marketing oraz inżynieria internetowa. Zanim związał się z Grupą ZPR Media, pracował w Omnicom Media Group oraz Centrum Monitorowania Rynku.
 

 

radio, internet

Paweł Szaniawski

odpowiada za obszar informacji i rozwój multimedialnego newsroomu radiowego

Więcej

prezes zarządu spółek, do których należą koncesje Radia VOX FM, WAWA i ESKA Rock
wiceprezes Radia ESKA SA

Do Grupy ZPR Media dołączył w 2019 roku. Wcześniej był związany z dziennikiem „Rzeczpospolita”. Od początku 2017 roku pełnił funkcję szefa działu Wydarzenia oraz szefa wydawców strony głównej Rp.pl. Jest pomysłodawcą projektu Ogólnopolskiej Bazy Oświadczeń Majątkowych (OBOM), realizowanego przez Gremi Media SA dzięki środkom z programu Google DNI. Wcześniej przez kilkanaście lat pracował w tygodniku „Newsweek Polska”, gdzie m.in. kierował działem newsowym. Pracę w mediach zaczął pod koniec lat 90. jako redaktor i wydawca w serwisach internetowych (m.in. „Wiadomości” TVP) oraz reporter „Życia Warszawy”. Jest absolwentem wydziałów prawa i amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Odbył również staż w Missouri School of Journalism.

 

internet, prasa, wideo, eventy, książki

Ewa Lampart

zarządza produktami mediowymi z obszaru informacji i rozrywki w segmencie internetowo-prasowym, nadzoruje rozwój wideo  

 

Więcej

dyrektor generalna Grupy Super Express i Wydawnictwa Harde

Pracę w Grupie ZPR Media rozpoczęła w 2010 roku jako dyrektor zarządzająca Grupy Super Express. W 2011 roku objęła funkcję wiceprezesa ZPR Media SA. Dwa lata później została powołana na stanowisko prezesa TV Spektrum, w której koordynowała wprowadzenie na rynek naziemnych stacji Fokus TV i Nowa TV. W latach 2013–2017 pełniła jednocześnie funkcję prezesa zarządu spółek wydających wersje zagraniczne SE w Irlandii i USA. Od 2018 roku w spółce Time SA jako dyrektor generalna Grupy Super Express odpowiada za bieżący biznes i strategię rozwoju serwisu internetowego Super Express [se.pl], dziennika „Super Express” oraz Wydawnictwa Harde. Podlega jej także Dział Wideo. W 2019 roku została członkiem rady nadzorczej Targi Książki sp. z o.o.
W branży medialnej pracuje od roku 1993. Przez 12 lat po stronie domów mediowych (Agencja Lintas i Grupa HAVAS), następnie w latach 2003–2010 jako dyrektor marketingu prasy codziennej w Axel Springer Polska, gdzie była odpowiedzialna m.in. za wejście na rynek i rozwój dzienników „Fakt” i „Dziennik. Polska Europa Świat” oraz relaunch „Przeglądu Sportowego”.

internet, technika

Piotr Cichocki

zarządza IT i pionami technicznymi Grupy ZPR Media

Więcej

wiceprezes Time SA
wiceprezes Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych SA
wiceprezes Supermedia Interactive sp z o.o.
wiceprezes Porozumienie Radiowe Plus
członek rad nadzorczych Supermedia i Totalbet Zakłady Bukmacherskie Sp. z o.o.

W Grupie ZPR Media zarządza pionami technicznymi: badaniami i rozwojem, IT, techniką radiową, serwisami oraz zespołem programistów.
Z firmą związany jest od 1995 roku. Pracę rozpoczynał w działach: Sprzedaży oraz Baz Danych. Następnie, jako dyrektor informatyki i telekomunikacji, odpowiadał za strategię IT, administrację oraz helpdesk, projektował i tworzył oprogramowanie (obecnie dział IT pracuje także dla innych spółek Grupy, obsługując ok. 3000 stacji roboczych). Przez wiele lat zarządzał, jako prezes zarządu, spółkami technologicznymi Supermedia i Supermedia Interactive. Obecnie pełni funkcję wiceprezesa zarządu spółek Time SA, ZPR SA oraz Porozumienie Radiowe Plus, odpowiadając we wszystkich trzech za sprawy techniczne. Jest członkiem rady nadzorczej Supermedia oraz Totalbet Zakłady Bukmacherskie.
Absolwent Politechniki Warszawskiej, doktor nauk technicznych.

 

radio, finanse

Marcin Gębala

odpowiada za nadzór nad finansami spółek Grupy ZPR Media

Więcej

wiceprezes zarządu Radia ESKA SA
wiceprezes zarządu IDMnet SA
wiceprezes zarządu Supermedia Sp. z o.o.

Z Grupą ZPR Media związany jest od 2000 roku. Początkowo pracował w działach: Baz Danych oraz Sprzedaży, a następnie powierzono mu zadania obejmujące tworzenie analiz i planowanie strategiczne. Działając w tym obszarze, awansował na kolejne stanowiska – początkowo był koordynatorem ds. analiz, następnie szefem Działu Planowania Strategicznego, a ostatecznie został dyrektorem analiz strategicznych. Od 2010 roku, jako dyrektor Działu Controlingu, kierował procesem budżetowania w spółkach Grupy. Wdrażał także systemy raportowania i budżetowania w Grupie Radiowej Time. Od września 2017 do czerwca 2019 roku pełnił funkcję prezesa zarządu ZPR Media SA. Obecnie zasiada w zarządach m.in. spółek radiowych, gdzie odpowiada za obszar finansów.

 

produkcja telewizyjna

Ewa Latkowska

zarządza produkcją telewizyjną i wideo

Więcej

prezes zarządu ZPR Media SA

Do Grupy ZPR Media dołączyła w październiku 2016 roku. Wcześniej przez 20 lat pracowała w Telewizji Polskiej, gdzie pełniła m.in. funkcję zastępcy dyrektora ds. ekonomicznych Programu 2 TVP oraz p.o. dyrektora Programu 2. Współtworzyła strategie programowe oraz ramówki sezonowe w oparciu o analizy efektywności ekonomicznej i wyniki oglądalności. Odpowiadała także za pozyskiwanie środków finansowych na realizację projektów, tworzyła modele biznesowe oparte na koprodukcji, sponsoringu i wsparciu przez instytucje publiczne. Nadzorowała operacyjnie wprowadzanie na antenę dużych marek programowych: festiwali, tras koncertowych, imprez plenerowych oraz rozrywki wielkoformatowej.

internet, prasa, produkcja telewizyjna, eventy

Anna Sobota

zarządza pionami sprzedaży Grupy Super Express, magazynów, serwisów, produkcji telewizyjnej i wideo

Więcej

wiceprezes zarządu ZPR Media SA
dyrektor biura reklamy Time SA (Grupa Super Express, magazyny i serwisy)

Od 2006 roku, kiedy dołączyła do Grupy ZPR Media, odpowiadała za współpracę z agencjami i klientami strategicznymi „Super Expressu”. Do kwietnia 2018 roku, gdy objęła stanowisko dyrektora biura reklamy Grupy Super Express, była także dyrektorem ds. współpracy z agencjami i klientami strategicznymi w spółce ZPR Media SA. Zajmowała się koordynacją sprzedaży w ramach produktów Grupy Super Express („Super Express”, Super Express [se.pl] „Super Biznes”), a także współpracą m.in. z ministerstwami, instytucjami skarbu państwa, stowarzyszeniami, firmami prywatnymi. Pełniła ponadto funkcję dyrektora rozwoju sprzedaży w spółkach ZPR Media SA i IDMnet SA. W 2020 roku objęła stanowisko dyrektora biura reklamy Time SA, rozszerzając swoje obowiązki o zarządzanie – obok Grupy Super Express – także pionem sprzedaży magazynów i serwisów.
Od marca 2017 roku jest prezesem zarządu Media Express Sp. z o.o. W czerwcu 2019 roku została powołana na stanowisko wiceprezesa zarządu spółki ZPR Media SA, w której odpowiada za pion handlowy.

 

radio, internet

Mariusz Szuster

odpowiada za realizację celów operacyjnych we wszystkich obszarach obejmujących działalność radiową w Grupie ZPR Media

Więcej

dyrektor generalny Grupy Radiowej Time
prezes zarządu Porozumienia Radiowego Plus

Z Grupą ZPR Media związany jest od 2000 roku. Pracował w działach handlowych, pełniąc funkcję dyrektora handlowego, a następnie od roku 2008 dyrektora zarządzającego w filiach spółek Radio ESKA SA oraz Time SA. W roku 2011 objął stanowisko zastępcy dyrektora krajowego sprzedaży bezpośredniej i od tego czasu odpowiadał za koordynację sprzedaży lokalnej w ramach produktów radiowych Grupy. Do jego zadań należało również nadzorowanie pracy we wszystkich oddziałach terytorialnych spółki, wdrażanie nowych projektów, sprzedaż produktów internetowych, koncertów, współpraca z innymi spółkami Grupy. Od maja 2017 roku, jako zastępca dyrektora handlowego Radia, zarządzał również zespołem sprzedażowym w Warszawie. W marcu 2020 roku został dyrektorem generalnym Grupy Radiowej Time. Pełni także funkcję prezesa zarządu Porozumienia Radiowego Plus.

 

radio

Bogusław Potoniec

odpowiada za strategię programową stacji radiowych Grupy ZPR Media (Radio ESKA, ESKA Rock, Radio VOX FM, Radio WAWA, Radio Plus)

Więcej

dyrektor programowy Grupy Radiowej Time

W Grupie Radiowej Time pracuje od 2000 roku – najpierw jako dyrektor programowy Radia ESKA Łódź, a od 2002 roku jako dyrektor programowy Grupy. Współtworzył strategię programową Radia ESKA, najpopularniejszej sieci lokalnych stacji radiowych w Polsce i najchętniej słuchanej stacji w formacie CHR (Contemporary Hit Radio). Jest też współautorem koncepcji kluczowych akcji promocyjnych spod szyldu ESKI, m.in. ESKA odwołuje zimę, Hity na czasie, ESKA Music Awards, ESKA Summer City. Odpowiadał ponadto za strategię programową i muzyczną nowych projektów Grupy, m.in. Radia ESKA Rock i VOX FM. Nadzoruje programy stacji Radia ESKA, ESKA Rock, Radia VOX FM, Radia WAWA i Radia Plus.
Przygodę z radiem rozpoczynał w 1985 roku w Studenckim Radiu „Żak” Politechniki Łódzkiej. Był dziennikarzem w Rozgłośni Polskiego Radia w Łodzi oraz w łódzkich oddziałach RMF FM i telewizji TVN.

 

internet, radio, prasa

Jacek Kapela

odpowiada za sprzedaż korporacyjną, krajową i współpracę z kluczowymi klientami, domami mediowymi oraz agencjami

Więcej

dyrektor handlowy ds. sprzedaży krajowej Grupy ZPR Media

W Time SA pracuje od kwietnia 2016 roku. Pełnił dotychczas obowiązki zastępcy dyrektora handlowego, które łączył z funkcją dyrektora Działu Planowania. W kwietniu 2020 roku został dyrektorem handlowym ds. sprzedaży krajowej w pionie radiowym, odpowiadając jednocześnie za negocjacje korporacyjne Grupy z kluczowymi klientami, domami mediowymi i agencjami w obszarze radia, prasy oraz internetu.
Z rynkiem reklamy i mediów jest związany od początku swojej kariery zawodowej. Był m.in. prezesem zarządu Grupy Radiowej Audytorium 17 (2010–2014), a wcześniej przez siedem lat pracował w CR Media Consulting SA na stanowisku dyrektora departamentu radiowego.