Od 20 do 22 września osiem drużyn CS:GO z całego świata walczyło w Gdynia Arenie o prestiżowe trofeum Games Clash Masters oraz 100 000 dolarów.
Wydarzenie zgromadziło w Gdynia Arenie tysiące fanów esportu a transmisje na całym świecie śledziło kilkaset tysięcy widzów. Zwycięstwo polskiej drużyny Illuminar Gaming oraz oprawa na międzynarodowym poziomie zapewniły najwyższe emocje.
Turniej transmitowany był w pięciu językach. Esportowe zmagania oglądało 848 224 unikalnych widzów, a wraz z turniejami kwalifikacyjnymi liczba ta wyniosła 924 784 widzów. W Gdynia Arenie przez dwa dni wydarzenia zgromadziło się 6400 osób, sprawiając że w obiekcie powstała niepowtarzalna atmosfera esportowego święta. Rywalizacja w formule Polska kontra reszta świata była czymś, na co czekali kibice w całym kraju. Games Clash Masters po raz kolejny wpisał Gdynię, partnera strategicznego wydarzenia, na mapę międzynarodowego esportu.
Wykorzystana szansa polskich drużyn
Games Clash Masters jest niezwykle rzadką okazją dla polskich drużyn, aby rywalizować na międzynarodowym poziomie w kraju i przed polską publicznością. Formuła Polska kontra reszta świata pozwoliła, aby polskie Illuminar Gaming, Aristocracy oraz x-kom AGO zmierzyło się w turnieju przeciwko brazylijskiej Furii, niemieckiemu Sprout oraz BIG, czy DreamEaters oraz Syman Gaming. Doping polskiej publiczności oraz niesamowita determinacja sprawiła, że ostatecznie to gracze Illuminar wygrali cały turniej, pokonując w finale niemieckie Sprout i zdobywając serca fanów. Poza trofeum, uznaniem kibiców i ekspertów oraz pulą nagród, dzięki spektakularnemu zwycięstwu w Gdyni Illuminar Gaming awansował o aż 45 pozycji w światowym rankingu HLTV.
Esport podbił północ
Games Clash Masters odbył się w Gdyni dzięki wsparciu miasta, które po raz kolejny zostało partnerem strategicznym imprezy. W wydarzenie zaangażowało się wielu partnerów, wspierając międzynarodowy esport w Polsce. Sponsorem zostały Polskie Zakłady Bukmacherskie PZBuk, oferując specjalne oferty dla fanów esportu. Firma Sokołów SA promowała polską kuchnię wśród graczy z całego świata oraz rozdała ponad 1000 przekąsek na trybunach i w strefie gamingowej. Firma ACTINA została partnerem technologicznym, a dodatkowy sprzęt zapewnił Corsair. W wydarzenie zaangażowała się też lokalna fabryka czekolady Bałtyk, napoje energetyczne Red Bull oraz producent wody i napojów Nata.
Organizatorem Games Clash Masters jest Murator EXPO.
Strona wydarzenia: www.gamesclash.pro