FOKUS TV uhonorowany tytułem „TELEWIZJA ROKU 2016”

03/11/2016

Miesięcznik branżowy „Media i Marketing Polska” uznał stację FOKUS TV za najlepszą telewizję bieżącego roku – pod względem oferty programowej oraz wyników oglądalności.

FOKUS TV uhonorowany tytułem „TELEWIZJA ROKU 2016”

To duże wyróżnienie w branży medialnej, zwłaszcza, że w stosunku do innych kanałów konkurujących o ten tytuł, FOKUS TV jest stacją najmłodszą.

Jak pisze MMP: „Choć FOKUS TV nadaje zaledwie od dwóch lat, już zasłużył sobie na miano zjawiska osobnego. Nikogo nie naśladuje, choć czerpie z najlepszych telewizyjnych wzorców. Sięga po sprawdzone produkcje, ale nadaje im często własny rys. Bardzo szybko zaskarbił sobie sympatię widzów. Ciągle eksperymentuje i ciągle rośnie.”

W wywiadzie dla MMP Ewa Lampart, prezes TV Spektrum i dyrektor zarządzająca Fokus TV, 8TV
i Nowa TV, zapytana o przepis na dobrą telewizję odpowiedziała: „(…) nie ma jednego sprawdzonego przepisu na sukces telewizji. Każdy nadawca poszukuje własnego przepisu. Każdy eksperymentuje
i proponuje różne składniki swojej „mikstury”. Doskonale wiemy, że sukces to efekt wielu doświadczeń i pracy wielu osób. Eksperymentujemy non stop. Wiemy, że telewizji trzeba uczyć się codziennie.”

W 2016 r. FOKUS TV zanotował ponad 20-proc. wzrost udziałów w rynku widowni. Tylko nieliczne stacje osiągnęły taki wynik. Od stycznia do września 2016 r., w grupie 4+, udział w rynku wyniósł 0,83 proc. (SHR), co dało 22 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. „Fokus TV zdystansował stacje
o częściowo zbliżonym profilu programowym, takie jak Discovery (SHR – 0,55 proc., dynamika
– 2 proc.) czy National Geographic Channel (SHR – 0,32, dynamika – -22 proc.).”(cyt. MMP). W grupie 16-49 natomiast udział w rynku FOKUS TV jest jeszcze większy. W porównywanych okresach ostatnich dwóch lat wzrósł z 0,73 proc. do 0,98 proc., czyli aż o 34 proc. więcej.

„Już sam ten fakt wystarczyłby, żeby uhonorować kanał edukacyjny Grupy ZPR Media za biznesową skuteczność na coraz bardziej rozdrobnionym rynku kanałów tematycznych. Ale powodów, dla których warto docenić Fokus TV, jest znacznie więcej.” – pisze dalej MMP. „Po dwóch latach od startu można już mówić o sukcesie. Liczby nie kłamią.” – podsumowuje redakcja.

Dane: Nielsen Audience Measurement.