Nowe logo FOKUS TV

28/04/2015

28 kwietnia FOKUS TV świętuje pierwszą rocznicę nadawania. Z tej okazji stacja zmienia logotyp i oprawę graficzną, a także wprowadza nowe hasło: FOKUS TV – budzi ciekawość.

Nowe logo FOKUS TV

„Zdecydowaliśmy się na całkowitą zmianę logotypu stacji, aby podkreślić mocniej nazwę FOKUS TV. Logotyp zyskał nową typografię oraz kod kolorystyczny, wprowadzono również pole ochronne.” – mówi Ewa Lampart, Prezes Zarządu Spółki TV Spektrum. W wersji podstawowej wykorzystywane są kolory granatowy i turkusowy. Logo i tło mogą być prezentowane także w uzupełniającej kolorystyce: białej, pomarańczowej i oliwkowej. Do logotypu dołączono hasło pozycjonujące „budzi ciekawość”.
„Oprawa stacji wynika z konstrukcji logotypu i ma na celu podkreślenie cech, którymi kieruje się oferta programowa stacji: FOKUS TV jest odważny, nowoczesny i dynamiczny. Porusza tematy, które intrygują i budzą ciekawość. Stacja stawia pytania, jest blisko ludzkich spraw, poszerza horyzonty i uczy przekraczać granice.” – dodaje Ewa Lampart.
Autorem projektów jest konsorcjum składające się z agencji: &Sons, Biuro Centralne i HelloMono.
Nowy logotyp pojawi się na antenie FOKUS TV 28 kwietnia, natomiast nowa oprawa
– 1 maja.
Oglądalność FOKUS TV w ciągu roku powiększyła się z 0,09% do 0,14% (4+), co stanowi 57% wzrostu. W grupie komercyjnej natomiast z 0,07% do 0,10%, co oznacza 41% wzrostu oglądalności. Średnio kanał ogląda 12 900 000 osób w miesiącu (4+), w grupie komercyjnej - 5 600 000 osób w miesiącu (16-49).

FOKUS TV to bezpłatna telewizja poświęcona odkrywaniu świata, pasjom i stylom życia. Jest dostępna w całej Polsce za pośrednictwem naziemnej platformy cyfrowej MUX1, w większości sieci kablowych, na platformach nc+, Cyfrowy Polsat i Orange oraz w streamingu internetowym na www.fokus.tv . Kanał dostępny jest także bezpłatnie (FTA) za pośrednictwem satelity Hot Bird. FOKUS TV wystartował 28 kwietnia 2014 roku. Nadawcą kanału jest należąca do Grupy ZPR Media spółka TV SPEKTRUM.